Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Dagen D

Av oskrivbart - 9 maj 2012 07:56

Dagen D


Det har varit lugnt här hemma sen mamma kom, Ricke har nästin inte varit hemma alls... Mamma tycker att det är lite konstigt att han jobbar så mycket när jag kan föda vilken dag som hellst.

Hon ska bli mormor för första gången och skämmer bort mig totalt..

Springer och hämtar vatten, handlar och lagar mat. Jag ska mest ligga på soffan och vila verkar det som. Hon kom in i badrummet när jag stod i duschen i går och undrade över de konstiga märken jag hade på benen. Jag förklarade att det var en olyckshändelse, att jag fastnat i linorna när jag lastade hästen. Hon vet ju hur svålastad Nisse kan vara så det var inget konstigt.


-Varför sålde du Nisse??? Kunde du inte bara lämnat bort honom på foder?


Jag visste inte hur jag skulle svara, men mumlade fram att jag ville kunna lägga all min energi på barnet. Jag ville inte sälja Nisse men kunde inte ha honom kvar, hästen jag såg födas som jag haft sedan han kom ut. Min bästa vän.

Ricke tvingade mig inte att sälja honom men något sa mig att för både hästen och min skull var det bäst så.


Mamma har lagat alla mina favorit rätter och i kväll blir det hemmagjord köttfärspaj med fetaost och soltorkade tomater och en fräsch sallad brevid.

Mums!


Jag drömmer en massa på nätterna om att jag är barn och leker med kompisar och att jag är ute med gamla gänget. Det är rätt läskigt.. Jag är med som 2 personer, jag då och jag nu..

Jag nu läxar ofta upp jag då, för hur hon uppför sig och vad hon har på sig. Att hon inte ska dricka så mycket och hur hon beter sig..


Tänk vad naiv man är när man är ung, det är inte ok att bete sig sådär och flörta runt i oanständiga kläder.. Man ber ju om att bli våldtagen!


Det jag stör mig mest på är att alla tyckte jag var så stark, så självständig och stark klarade allt jag ville och lite till....

Om dom bara visste hur klantig jag är, kan inte hantera pengar. Har ingen klädsmak kan inte bete mig på rätt sätt. Jag kan inte ens städa ordentligt, det var inte länge sedan Ricke plockade fram damsugaren och damsög, dammade och torkade golven trots att jag hade gjort det tidigare samma dag.


”- Det är ju äckligt här hemma, du kan väl städa när du ändå är hemma hela tiden.”


Va i.... Tror att det är dags nu!!! Jag ska bli mamma, måste ringa Ricke!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oskrivbart - 16 februari 2014 12:32

Jag har en dröm om frihet. Allt kommer inte längre att vara svart inom mig. Ångesten och skräcken kommer att lätta och kärleken till min dotter kommer att få plats.   2 dagar kvar i frihet sen kommer skräcken hem....... Jag är rädd! Jag vet inte ...

Av oskrivbart - 28 april 2013 10:53

Kunde inte somna, allt snurrade men måste ha slocknat någongång på morgonkvisten för jag vaknade av lillans morgon joller och var totalt slut. Verkar ju bli en lovande dag.. Jag kan inte sluta tänka och har svårt att andas. Det känns som ett stort sv...

Av oskrivbart - 27 april 2013 09:42

När jag kom in i lägenheten och nattade Lillan så började telefonen att ringa.. Jag trodde att det var Ricke och förberedde mig på att få en utskällning. Jag sprang till handväskan och svarade i telefonen (är bäst att inte låta honom vänta). Det var ...

Av oskrivbart - 26 april 2013 19:48

Mamma ringde och berättade att hon var i stan över dagen, hon undrade om jag och Ricke och Lillan ville käka middag med henne innan hon tog tåget hem. Efter som Ricke inte var hemma tvekade jag länge och väl innan jag tackade ja. Tänk om han inte sku...

Av oskrivbart - 25 april 2013 09:56

Jag och Lillan hade en heldag i parken. Hon älskar att gunga! Jag känner mig fortfarande rätt kall men det är så lugnt när jag vet att Ricke inte kommer hem på ett tag. När telefonen ringde i morse var jag säker på att det var han som ringde för att ...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards