Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Ensam

Av oskrivbart - 26 april 2013 19:48

Mamma ringde och berättade att hon var i stan över dagen, hon undrade om jag och Ricke och Lillan ville käka middag med henne innan hon tog tåget hem. Efter som Ricke inte var hemma tvekade jag länge och väl innan jag tackade ja. Tänk om han inte skulle tycka om det???? Jag sa tillslut ja och tillbringade eftermiddagen med att försöka få tag i Ricke och fråga om det var ok.

Han var väl troligtvis i möte eftersom han inte svarade. Skickade ett mess och berättade att jag skulle äta middag med mamma på kvällen och att det bara var att ringa på mobilen om det var något.. Tänk vad löjligt att oroa sig över att äta middag med mamma... Men olust känslan hängde kvar endå.

Det var skönt att komma ifrån lägenheten och vi promenerade till T-banan och åkte in. Mamma mötte upp oss på centralstation och vi promenerade runr i stan ett tag och tittade i lite affärer. Mamma hittade en söt klänning som hon tyckte att jag skulle köpa men den var lite för kort och lite för uringad och jag tror inte att Ricke hade tyckt om den. Men den var fruktansvärt söt och jag älskar ju verkligen färgerna.. Turkost och vit med lite gröna inslag. Den påminner om havet. Enligt mamma så är det så mina ögon ser ut turkosa med gröna inslag som påminner om havet... Jag gillar det.. Lillan har mina ögon... Naturligtvis så köpte jag den   

Så länge sedan jag köpte något fint till mig själv, vem vet Ricke kanske gillar den endå.

Lillan sov gott när vi satte oss på resturangen, maten var supergod och jag unnade mig ett glas vin till maten.. Mums! Ännu ett länge sedan som bröts. När vi tog kaffet så knackade någon mig på axeln, jag stelnade genast till och förberedde mig på ett slag. Det bara kom en så snabb och instinktiv reaktion så jag kunde inte hindra den. kröp ihop och höjde armarna till skydd. Mamma tittade konstigt på mig. Hjälp, vad ska hon nu tro?? Men strunt i det det var Micke som knackade mig på axeln, ooooh!!! Gud va kul att se honom, vi kramades och skrattade och blev sittande ett bra tag efter att mamma hade satt sig på tåget. Det var så länge sedan och jag ville höra allt om vad han och de andra hade haft för sig.  Vilken underbar kväll! När jag och Lillan satt på tåget hem så log jag stort för mig själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oskrivbart - 16 februari 2014 12:32

Jag har en dröm om frihet. Allt kommer inte längre att vara svart inom mig. Ångesten och skräcken kommer att lätta och kärleken till min dotter kommer att få plats.   2 dagar kvar i frihet sen kommer skräcken hem....... Jag är rädd! Jag vet inte ...

Av oskrivbart - 28 april 2013 10:53

Kunde inte somna, allt snurrade men måste ha slocknat någongång på morgonkvisten för jag vaknade av lillans morgon joller och var totalt slut. Verkar ju bli en lovande dag.. Jag kan inte sluta tänka och har svårt att andas. Det känns som ett stort sv...

Av oskrivbart - 27 april 2013 09:42

När jag kom in i lägenheten och nattade Lillan så började telefonen att ringa.. Jag trodde att det var Ricke och förberedde mig på att få en utskällning. Jag sprang till handväskan och svarade i telefonen (är bäst att inte låta honom vänta). Det var ...

Av oskrivbart - 25 april 2013 09:56

Jag och Lillan hade en heldag i parken. Hon älskar att gunga! Jag känner mig fortfarande rätt kall men det är så lugnt när jag vet att Ricke inte kommer hem på ett tag. När telefonen ringde i morse var jag säker på att det var han som ringde för att ...

Av oskrivbart - 25 april 2013 09:14

Ricke ringde, han ska vara borta i en vecka med jobbet.. Det han behöver ska vara packat och klart om en timme och sen åker han direkt. Dom ska tydligen på kund möte i köpenhamn. Dags att sätta igång!   Så därja, nu är det bara jag och lillan hem...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards