Alla inlägg under oktober 2012

Av oskrivbart - 17 oktober 2012 11:35

Det finns fler! Ricke har haft andra samtidigt som mig. Jag vet inte vad jag ska tänka det bara snurrar i huvudet. Jag är ledsen, chockad sårad, full av medlidande men åxå rädd! Vad ska jag göra med den här informationen? Hur ska jag hantera det här? Bara att jag vet gör mig livrädd, han kommer att ha ihjäl mig om han får reda på att jag vet! Hur ska jag kunna låtsas som ingenting? Anledningen att han kunnat behärska sig hemma här är att han har tagit ut allt på en annan stackare. Finns det fler? Fler livrädda sönderslagna flickor där ute? Hon var ju inte mer än ett barn.. Stackars flicka, vad ska jag göra? Vill hjälpa henne men vågar inte..

Av oskrivbart - 15 oktober 2012 23:07

Det har varit bra för länge nu... Något är fel!

Fick ett nytt sms i dag igen - ring mig när du kan! Vi måste prata...


Undrar om jag ska försöka ringa någon dag.. Men jag är orolig att det är Ricke som testar mig! Men, då skulle han ju fått ett utbrott för att jag inte sagt något om de andra?

Av oskrivbart - 14 oktober 2012 17:42

Lillan är underbar, hon gav mig ett stort leende i dag.. Jag vet att alla säger att det bara är gaser men för mig spelar det ingen roll. Ricke tycker att det börgar bli dags att sluta amma, men jag tänker fortsätta så länge som möjligt! Ha ha, kanske inte tills hon är flera år.. Men över halvåret i alla fall.


Middagen förra veckan gick bra, det var helt ok att komma ut men hade hellre varit hemma med lillan. Ricke stannade kvar för att dricka öl så jag tog en taxi hem efter maten. Naturligtvis skulle jag ringa från hem telefonen så fort jag kommit hem... vad tror han att jag ska ta vägen?  Underbar bäbis hemma och fortfarande gravid plufsig och inte särskilt vacker...

Av oskrivbart - 13 oktober 2012 12:21

Jag har världens underbaraste dotter! Hon växer som hon ska äter som en häst, bvc säger att jag måste ha grädde i brösten som hon växer.. Jag har gått ner till min vanliga storlek på ett par månader. I dag ska jag och Ricke ut och käka middag! Det var så otroligt länge sedan oh det känns superskoj. Det är nervöst att lämna min prinsessa i flera timmar i sträck men det är ju bara för mamma att ringa om det är något. Hon kommer snart! Ricke tyckte att mamma skulle ta med henne till GBG i ett par dagar men herre gud!!!! Det är hon ju alldeles för liten för!  Han tycker att det är jobbigt att jag har henne i sängen på nätterna. Men med alla amningar så orkar jag inte riktigt gå upp varje gång det är dags.

Ricke börgar bli spänd och frustrerad.. Han säger inget och är snäll och omtänksam men jag känner igen den där snabba blicken och ser hur han biter ihop käkarna med jämna mellan rum. Jag försöker verkligen se till så att han inte ska bli störd när lillan vaknar på nätterna. Han anstränger sig ju så mycket för att det ska vara bra mellan oss. Han skrek inte ens när jag glömt att slänga soppåsen efter blöjbytet i förrgår. Lungt och behärskat sa han bara åt mig att få det gjort och att inte glömma igen.


Jag förstår att han inte orkar sova hemma när det är en massa stök på nätterna, det är klart att det är jobbigt när han ska upp till jobbet tidigt. Han sover där 3-4 nätter/vecka och det gör mig inget. Vi har ju inget sexliv ändå och jag är bara tacksam för det. Han förklarade att han inte kan se mig som kvinna utan bara som mamma nu när jag ammar. Det är väl rätt normalt skulle jag tro! Nej nu ska jag göra mig i ordning för kvällen, mums, god mat vuxna människor omkring mig :D


Av oskrivbart - 13 oktober 2012 10:00

För tillfället känns det väldigt svårt att skriva om det som varit, då det är väldigt aktuellt för mig nu igen.. Han är ute.




Vår underbara lilla familj!

 


Ricke är hemma igen, han kom med blommor och lagade en underbar middag. Mamma och jag dukade med tända ljus och vi satt och skrattade och mös hela kvällen. Jag fick en present och ett kort. I kortet stod det -till världens underbaraste mamma. Vi hör i hop då nu och för alltid. Älskar er!

Presenten var ett diamanthalsband i vitt guld, hänget var ett hjärta med en diamant. Jag blev så rörd att tårarna började trilla ner längs mina kinder.. Tänk att han kom ihåg att jag älskade vitt guld! Det pratade vi om i början av vårt förhållande. När vi skojade om giftermål och ringar och hur många barn vi skulle ha och sånt där nojsande. Lillan sov hela kvällen och vi fick tid att mysa i soffan och umgås. Jag somnade i soffan med hans arm omkring mig och mitt huvud i hans knä..


Lycka

Av oskrivbart - 13 oktober 2012 09:33

Jag springer, jag vet inte vart! Det finns ingenstans att ta vägen, ingenstans att gömma sig. Det här kommer aldrig att ta slut! Det finns ingen utväg. Jag springer runt i cirklar i ett stort rum utan dörrar. Jag kommer undan ett tag.. Men det förflutna kommer alltid i kapp. Jag blir alltid hittad blir allt tvungen att fly med andan i halsen. Det finns inget skydd för en sån som mig. Det spelar ingen roll om dom låser in honom. Systemet kan inte skydda mig, det är systemet som tvingar mig att fortsätta fly. Hur ska jag kunna skydda mig och min familj? När rättssystemet släpper in ondskan i våra liv gång på gång.. Jag tvingar mig själv att verka normal, jag städar, tvättar lagar mat och läser sagor.. Inombords bara skriker jag. Jag skakar av skräck när telefonen ringer. Får blodsmak i munnen när det ringer på dörren. Är det här dagen då jag ska dö? Av allt jag har varit med om är det här nog det värsta, att inte veta när? Att inte veta hur?

Hur kan man missa att meddela att ondskan har rätt att vistas utanför murarna utan övervakning..

I dag är jag rädd!



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards