Alla inlägg den 22 april 2012

Av oskrivbart - 22 april 2012 21:30

Lyckligast


Vi är ett par, han älskar mig och vi ska flytta ihop!


I förrgår var en fruktansvärd dag. I dag är underbar! Jag blockerade både Micke och Jonas på Facebook i går. Och på lunchen i dag kom Ricke till jobbet med en present!

Han har varit och köpt en ny mobiltelefon till mig!

Han kommer att betala räkningarna på den också. Va underbar han är. Lite konstigt att behöva lära sig ett nytt telefonnummer när man har haft ett och samma i en massa år, men som han sa, vi startar om nytt och frächt.

Han är så omtänksam!


Ricke vill att jag gör om hemma innan han flyttar in. Så vi ska titta på nya tapeter och ny säng.

Ja lite nytt alltihop då vi ska starta vårt nya gemensamma liv! Han är så romantisk!

Det kommer att tömma mitt sparkonto men som Ricke sa – Det är ju mina saker och min lägenhet. När vi flyttar till hus sen då delar vi då står vi gemensamt på kontraktet. Sängen var ju ganska ny så jag funderar på att behålla den.


Av oskrivbart - 22 april 2012 08:45

Helgen :(


Jag blir så arg på mina kompisar! Att de inte kan vara glada för min skull! Jag har träffat världens trevligaste goaste och underbaraste kille. Och bara för att de är avundsjuka så kan de inte acceptera honom. När vi kom till krogen kom Jonas fram och sa att han saknat mig och frågade varför jag inte ringt honom på länge. Han hälsade på Ricke och gav honom en lite sur blick.

Ja ja, jag vet att Jonas har lite mer känslor för mig än vad som är vänskapligt men det är väl inte Rickes fel. Mia var på mig direkt över att min kädstil. Men herre gud, det är höst och kallt ute! Jag hade tänkt att sätta på mig en klänning och ett par snygga stövlar men omtänksam som han är så tyckte Ricke att det var dumt att klä sig så när det är kallt ute och att jag ändå är snyggast i jeans och tröjja.. Jag har en kille som tycker att jag är vacker i jeans och tröja!!!


Lite avis Mia????


När vi skulle käka var Ricke den perfekta gentlemannen och beställde åt mig, jag såg de andras blickar över bordet.. Ja ja, va avundsjuka då! Sen att det blev pasta som jag inte käkat sedan jag började träna, det kunde ju inte han veta...

Appropå träning.. Hoppsan, det har jag inte hunnit med på länge. Det är svårt att få tid över med både jobb, häst, vardag och kärleken. Och nu kompisar som gnäller åxå :( Men tror inte jag behöver träna så mycket, Ricke tycker inte det är snyggt med en muskulös kvinna utan att en kvinna är snyggast när hon har kvinnliga former.


Måste ta tag i träningarna med hästen åxå.. Missat helgträningarna en hel del för det är ju så skönt att mysa hgemma istället. Ricke tycker det han med. Han anser att helgerna är till för att man ska vara med dem man älskar. Ricke och Jonas gick inte ihop alls, det var nästan lite sött att se att Ricke blev svartsjuk när Jonas skulle ge mig en hejdå kram. Micke gillade han inte heller. Jag har berättat om Micke för Ricke.


På vägen hem var Ricke lite avståndstagande, det var jätte jobbigt och jag undrade vad jag gjort för fel. Efter ett tag kom det fram att han undrade var jag sett hos ”den där själviske tönten”. Hur jag kunde tillåta och fortsätta umgås med en kille som utnyttjat mig som ett knull i flera år. Jag blev helt ställd, är det så det uppfattats???


Att jag var svag och dum, urtypen av dum blondin som tillät att man använde mig utan att förstå bättre.! Men gud vad blåst jag har varit! Jag som trodde att han tyckte om mig.

Ricke fortsatte med att förklara att det är ju därför Jonas hänger efter mig som en liten hundvalp. Han väntar ju bara på sin tur. Du har ju varit billig med andra så det är klart att han åxå vill hänga på och ta det som erbjuds.


Sen kom det som gjorde den här kvällen riktigt hemsk... -Jag vill inte vara tillsammans med en tjej som beter sig som en hora. Som låter killar utnyttja henne och att hon tycker att det är ok. Jag höll på att dö på fläcken, han skulle lämna mig!!! För att jag hade varit blåst och låtit mig bli utnyttjad.. Jag förstår honom! Ingen vill väl bli känd som killen som är tillsammans med den billiga tjejen.

Jag grät en hel del den kvällen, jag lovade att jag aldrig skulle umgås med dom igen. Jag förstod ju att han hade rätt. Jag bad honom om att förlåta mig gång på gång och förklarade att han var den som var viktig för mig..

Att jag skulle lyssna på honom så att jag aldrig blev utnyttjad på det viset igen. Efter ett tag tog han mig i famnen, höll om mig och sa att han älskade mig, att han skulle ta hand om mig och att han skulle se till att ingen utnyttjade mig på det sättet igen. Jag känner mig så älskad, tänk att han älskar mig så mycket att är villig att skydda mig så.


Den natten bad jag honom att flytta hem till mig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards