Alla inlägg den 24 april 2012

Av oskrivbart - 24 april 2012 19:00

Nu har jag inte skrivit på länge! Det är Julafton och jag sitter och väntar på att Ricke ska komma hem..

Han hade något att göra på stan :)

Present till mig kanske???? Spännade...


Vår första jul tillsammans!!!! Jag har köpt en bilstereo som han har gått och kikat på länge.. Den var lite dyr men jag vet hur glad han kommer att bli! Det är så svårt att köpa julklapp den första julen... Nu ska jag griljera skinkan och duka fint tills han kommer. Bästa julen ever.




Nu är klockan snart ett på natten, jag har försökt att ringa hur många gånger som hellst, undrar vad som har hänt är så orolig! Jag ger mig ut och letar!!!



Vad hände, hur gick det här till?


När jag kom hem igen efter att ha letat efter Ricke var han hemma. Han var helt svart i ögonen.

-Var i helvete har du varit? Har du varit ute och Horat nu igen?


Jag svarade att jag var orolig för honom och hade varit ute och letat efter honom.


Då fick jag en örfil, en rejäl. Han slog mig!!!


Jag började gråta.


Det svarta försvann ur hans ögon och han tog mig i famnen. Han satt mig i sitt knä och förklarade att jag aldrig mer fick gå ut själv utan att berätta vad jag skulle göra. Han blev ju så orolig..


Jag grät och sa förlåt, förlåt... Det är ju klart att han vart orolig, det visste jag ju hur det kändes.


Han måste ju helt ha tappat konceptet när han trodde att något hade hänt mig.. Det kommer aldrig att hända igen... herre gud.


Den natten älskade vi ömt.



Av oskrivbart - 24 april 2012 12:30

Världens bästa dag!

Jag åkte och hämtade mamma på stationen, jag var faktiskt ganska nervös. Tänk om de inte gillade varandra???? Ricke var kvar hemma, för ovanlighetens skull, brukar alltid vara med när jag ska nånstans. Han säger att han vill kunna ta hand om mig. Men jag är aldrig någonstans nu för tiden... Jobbet, men då kör han mig och hämtar mig. Stallet, om han inte kör mig så måste jag ringa när jag kommer dit och innan jag åker hem så han inte behöver vara orolig. (Han är väl för söt). Och hemma så klart.


Men nu skulle mamma komma, jag var så glad!


När vi kom hem hade Ricke städat, lagat riktigt fin mat och dukat och tänt ljus! Han kom till och med och mötte oss med ett glas vin till oss. Tog mammas väska och hjälpte henne med jackan. Det var en underbar kväll och mamma älskade honom! Hon sa till och med att – Emma, tappa inte bort den här killen.. Sen sa hon att mina vänner hade varit lite oroliga eftersom jag inte hörde av mig eller umgicks med dom längre... Naturligtvis, skulle dom försöka lägga sig i, dom hatade ju Ricke.


Skit i dom!


Den kvällen friade Ricke till mig!


Gissa vad jag svarade   



Av oskrivbart - 24 april 2012 07:15

Torsdag


Fick ett konstigt samtal på telefonen i dag... Det var en tjej som ville provrida min häst!

Jag har ju skaffat medryttare till honom då jag inte riktigt hinner med just nu. Men jag har honom 3 dagar i veckan. Och han är definitivt inte till salu!!! Sjukt, undrar vad hon fått det ifrån.


Har haft ett par konstiga samtal tidigare, men det är bara någon idiot som ringer och flåsar..


Trött på skumma människor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards