Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Förfesten

Av oskrivbart - 20 april 2012 07:52

Förfesten


Wiiiihooo! Det är sommar, det är varmt och livet leker. Vi sitter i parken och dricker öl, vi är samma gäng som vanligt och musiken skrålar på i bakgrunden. Livet är verkligen underbart. Vi snackar på som vanligt. Jag har inte riktigt kommit över Micke som jag har haft ett till och från förhållande med i över 2 år. Det gör rätt ont att jag inte betydde mer för honom. När jag ser hur han är med sin nya tjej, hur dom gullar och myser. Fattas bara att de snackar bäbisspråk med varandra.... Äh, det var lågt av mig. Jag vill också vara viktigast i världen för någon.


Men nu ska vi ha skoj, bara mysa och njuta av sommaren. Snart nog är den slut. Börjar mitt nya jobb om en vecka. Ska bli så kul, jag ska bygga upp kontoret och alla admin rutiner på en stor lastbilsfirma. Lite nervöst är det ju, jag har ju inte direkt någon kunskap om lastbilar eller körningar, men det vet dom ju om. Tur att jag får hjälp av både chafförer och arbetsledarna.


-Faan Emma! Vad snygg du har blivit! Hur mycket tränar du egentligen? Jonas, min bästa killkopis genom tiderna gör som vanligt min dag. Tänk om vi kunde bli kära i varandra i stället, vad lätt allt skulle vara, han är ju den perfekta pojkvännen! Snygg, snäll och mysig! Men han är ju inte spännande. Jag vet att han varit kär i mig förr och att han antagligen skulle kunna bli det igen. Men det är så skönt att ha honom som kompis.


Jag sätter mig i hans knä, det är inget ovanligt och är bara vänskapligt. Vi pratar om det som varit och det som ska komma. Drömmar om framtiden.

-Du är så jävla stark Emma! Du är den starkaste person jag känner!


Funderar ett tag, ja, jag är rätt stark faktiskt, Jag backar aldrig, säger vad jag tycker och tar de chanser som livet erbjuder. Stark, en egenskap jag är väldigt stolt över.


Har nog stallet och hästarna att tacka för det. Är man van att baxa runt på 700kg häst som inte alltid vill och tycker samma sak som man själv, så blir man nog stark. Man lär sig tidigt att ta ansvar och leda andra. Att reda upp farliga situationer. Ja, man blir stark! Både psykiskt och fysiskt. Att rida är extremt jobbigt, du använder varenda muskel i kroppen och måste samtidigt lära dig att kontrollera dom och ha en timing och kordination utöver det vanliga. Det är därför jag började träna på gym också så jag ska orka bli en bättre ryttare. Sen är det arbetet i stallet, kasta upp 2 ton hö på logen i 12kg balar på ett par timmar... Ha ha, alla mina killkompisar som säger att det är bara att åka häst brukar se väldigt ansträngda ut efter en sån dag..



Man är man aldrig ensam när man har häst. Jag kommer ihåg i början när jag började träffa Micke, han tyckte det var skittråkigt att jag spenderade så mycket tid i stallet. Men blir man tillsammans med en hästtjej så är det bara att acceptera det.. Blir jag någonsin tvungen att välja mellan karl och häst så skulle jag satsa min pengar på hästen. Det är ju den som har tröstat mig varje gång det tagit slut, varje gång jag varit ledsen. En häst sviker aldrig och förstår alltid hur du mår.


Det är något med utsidan på en häst som är så bra för insidan på en människa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oskrivbart - 16 februari 2014 12:32

Jag har en dröm om frihet. Allt kommer inte längre att vara svart inom mig. Ångesten och skräcken kommer att lätta och kärleken till min dotter kommer att få plats.   2 dagar kvar i frihet sen kommer skräcken hem....... Jag är rädd! Jag vet inte ...

Av oskrivbart - 28 april 2013 10:53

Kunde inte somna, allt snurrade men måste ha slocknat någongång på morgonkvisten för jag vaknade av lillans morgon joller och var totalt slut. Verkar ju bli en lovande dag.. Jag kan inte sluta tänka och har svårt att andas. Det känns som ett stort sv...

Av oskrivbart - 27 april 2013 09:42

När jag kom in i lägenheten och nattade Lillan så började telefonen att ringa.. Jag trodde att det var Ricke och förberedde mig på att få en utskällning. Jag sprang till handväskan och svarade i telefonen (är bäst att inte låta honom vänta). Det var ...

Av oskrivbart - 26 april 2013 19:48

Mamma ringde och berättade att hon var i stan över dagen, hon undrade om jag och Ricke och Lillan ville käka middag med henne innan hon tog tåget hem. Efter som Ricke inte var hemma tvekade jag länge och väl innan jag tackade ja. Tänk om han inte sku...

Av oskrivbart - 25 april 2013 09:56

Jag och Lillan hade en heldag i parken. Hon älskar att gunga! Jag känner mig fortfarande rätt kall men det är så lugnt när jag vet att Ricke inte kommer hem på ett tag. När telefonen ringde i morse var jag säker på att det var han som ringde för att ...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards