Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Förtydligan

Av oskrivbart - 28 april 2012 15:22

Jag känner att jag måste förtydliga att min historia inte sker i nutid.

Jag lever numera med min dotter på annan ort. Vi har det bra och jag kämpar för att återfå förtroendet för mig själv och andra.


Min historia är inte vacker men mellan slagen och förnedringen var "Ricke" väldigt kärleksfull och faktiskt rent underbar. Det var det som gjorde så svårt att gå, det kunde gå långa perioder där han var väldigt ömsint och kärleksfull och faktiskt behandlade mig som en prinsessa. Tyvärr har jag varit dålig på att ta med de perioderna i den här bloggen för att jag på det här sättet försöker att bearbeta det hemska jag upplevt.


Jag levde med en man som på ett ögonblick kunde gå från prins charming till djävulen själv. Men som efteråt grät och ångrade de han hade gjort. Som en periodare som dricker var han en periodare som slog och fönedrade, för att sedan en period vara helt underbar.


Nu i efterhand vet jag att han inte var frisk (troligtvis aldrig kommer att bli det heller). Jag hoppas att han med psykologer och medecinering kan bli bättre men hyser en stark önskan om att jag aldrig någonsin behöver se honom eller höra av honom igen.


Han har aldrig skadat eller rört vår dotter, men han har inte heller haft något intresse av henne överhuvudtaget. Om det inte var andra i närheten för då var han den perfekta fadern.


Han gav mig det bästa jag har här i livet och jag försöker att inte hata honom. Mendet finns olika sorters män och olika anledningar till att de slår. Min blev sexuellt upphetsad av att förnedra. Han kunde ha sex på vanligt sett men när polisen gick igenom hans dator var det det som var utmärkande. Massor med filmer bl.a mina, nedladdade från internet och ett par på andra (tidigare flickvänner). Och det som var utmärkande var förnedring. Inga av de andra flickvännernas filmer var så grova som mina, kanske var de för starka eller för svaga eller tillräckligt smarta och drog långt tidigare.


Men jag är där ifrån nu, och jag skriver i min blogg av helt själviska skäl.. Jag försöker att bearbeta det jag varit med om och hoppas att jag ska kunna gå tillbaks och läsa den när jag är klar och se det från samma perspektiv som ni..  Utifrån!

 
 
Ingen bild

badkarsmusik.bloggplatsen.se

28 april 2012 18:10

Modigt av dig att lämna honom, han förtjänar inte dig, han förtjänar en påse skit! Lycka till i resten av livet! Thomas, badkarsmusik.

oskrivbart

28 april 2012 20:48

Tack, ett steg i taget :) ibland är jag stark och i bland är jag livrädd och osäker

 
becky84

becky84

28 april 2012 20:58

TACK GODE UNIVERSUM för att det inte var i nutid och att du kommit därifrån. Läste det senaste inlägget och höll på att spy av skräck! har själv blivit misshandlad och vet hur det är och jag höll på att få panik av det jag läste! Du ska vara så stolt gånger miljoner att du kom ifr¨ån han. Du förtjänar det bästa här i världen!

http://becky84.bloggplatsen.se

oskrivbart

28 april 2012 23:32

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oskrivbart - 16 februari 2014 12:32

Jag har en dröm om frihet. Allt kommer inte längre att vara svart inom mig. Ångesten och skräcken kommer att lätta och kärleken till min dotter kommer att få plats.   2 dagar kvar i frihet sen kommer skräcken hem....... Jag är rädd! Jag vet inte ...

Av oskrivbart - 28 april 2013 10:53

Kunde inte somna, allt snurrade men måste ha slocknat någongång på morgonkvisten för jag vaknade av lillans morgon joller och var totalt slut. Verkar ju bli en lovande dag.. Jag kan inte sluta tänka och har svårt att andas. Det känns som ett stort sv...

Av oskrivbart - 27 april 2013 09:42

När jag kom in i lägenheten och nattade Lillan så började telefonen att ringa.. Jag trodde att det var Ricke och förberedde mig på att få en utskällning. Jag sprang till handväskan och svarade i telefonen (är bäst att inte låta honom vänta). Det var ...

Av oskrivbart - 26 april 2013 19:48

Mamma ringde och berättade att hon var i stan över dagen, hon undrade om jag och Ricke och Lillan ville käka middag med henne innan hon tog tåget hem. Efter som Ricke inte var hemma tvekade jag länge och väl innan jag tackade ja. Tänk om han inte sku...

Av oskrivbart - 25 april 2013 09:56

Jag och Lillan hade en heldag i parken. Hon älskar att gunga! Jag känner mig fortfarande rätt kall men det är så lugnt när jag vet att Ricke inte kommer hem på ett tag. När telefonen ringde i morse var jag säker på att det var han som ringde för att ...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards